Global Reiser

Kleopatra rundreise, påske 2015
Hei,
Først vil jeg takke for god hjelp da flyet vår ikke kom avgårde i rett tid fra Gardermoen pga snøvær. Da vi endelig kom fra til Cairo klokka 0500 på morgenen ble vi møtt av Ebrahim og kjørt rett til hotellet. Siden vi kom så sent fikset de på programmet så vi ikke startet før 12.00 på dagen så vi fikk oss noen timers søvn. Vi hadde fine dager i Cairo med Pyramiden,  gamle Cairo og andre attraksjoner. Vi hadde også et flott Nil Cruise, fin båt og god service med god guiding hele veien. Det var stort å komme til kongenes dal. Sheraton Miramar i El Gouna var en fin avslutning på turen. Absolutt et meget bra hotell med god service. Alle transporter og forflytninger gikk veldig bra og vi ble tatt gått vare på av Globals representanter.

Per Stedje

Nefertiti rundreise, april 2015
Det er en glede å se tilbake på en uke med et arrangement lagt opp av Global Reiser. Vi har hatt aktiviteter fra morgen til kveld organisert og holdt av guidene Ibrahim (Cairo), Jamina??? (Alexandria) og Said (Luxor-Aswan) – vi er mildt sagt imponerte over både kvalitet og innhold! Fikk oppleve mye utenfor turiststiene og da er lokalkunnskap helt avgjørende. Vi hadde med oss jentene på 12 og 16, og de fikk en uke de aldri vil glemme.

Det gjenstår kun å si tusen takk!

Svein Alexander Gogstad/Catherine Bjørn Olsen

Egypt rundreise, mars 2015
Hei!
Reisen vår i Egypt stod til all forventning. Vi ble tatt vel imot og følte vi hadde en trygg og behagelig reise fra start til slutt.

• Guider: profesjonelle, svært kunnskapsrike,  godt forståelige, lette å omgås! Veldig forfornøyd! Forbedringspunkt: i Kairo fikk vi valg mellom flere forskjellige butikker/bedriftsbesøk. Det burde vi også fått i Aswan da parfyme ikke interesserte i det hele tatt.
  • Sjåfører: behagelig og sikker kjøring. Bilbelter i alle biler og minibuss. Eneste lille minus var at sjåføren som skulle ta oss fra Hurghada til flyplassen ikke dukket opp til avtalt tid. Vi ringte etter han og det tok kun minutter til han innfant seg.
  • Program: veldig bra! Utenom programmet fikk vi med oss Islamsk Kairo, Kitchener’s Island (botanisk hage) i Aswan og rundtur med hestedrosje inkludert kirke- , moske- og kafebesøk i Luxor. Alt med guide for en rimelig penge. Artig avveksling til alle tempelbesøkene!
  • M/S Premium: en koselig base, både standard, interiør og størrelse passet oss midt i blinken. Hyggelig og oppvartende betjening, stor variasjon i maten; alltid noe godt å spise.

Jeg anbefaler Global Reiser uoppfordret til venner og kollegaer.

Hilsen
Inger Marie Hass

Vietnam og Kambodsja rundreise, mars 2015
Hei,
Tusen takk for et flott opplegg. Vi har blitt så godt tatt vare på av Khiri travel. Veldig omsorgsfulle og hyggelige guider. Vi ble imidlertid veldig overrasket over at vi ikke var deltagere i en større gruppe at vi to var en gruppe. Men vi oppdaget jo at det var veldig vanlig med guide og sjåfør for bare to og også en person. Det kunne kanskje vært opplyst på forhånd, og at det var veldig greit å få visum på flyplassen da vi ankom Kambodsja. Dette er jo egentlig bare bagateller, men synes vi vil nevne det.

Så alt i alt -tusen takk for en flott arrangert tur. Vi vil anbefale dere til venner og kjente.

Kari Hauge og Eva Haugerud

Vietnam og Kambodsja rundreise med badeferie i Hoi An, februar 2015.
Hei,
Vi er tilbake fra en fantastisk reise.
Her var det ikke mye å klage på! To veldig hyggelige og flotte land å reise i. Meget god standard på hoteller og spisesteder, tildels små og store perler. Guider og sjåfører alltid på plass. De var også uten unntak svært hyggelige og kunnskapsrike. Det var jo et nokså tett program, så det var et lurt trekk var å ta en ekstra uke i Hoi An for litt avslapping. Dette burde dere anbefale til alle.
Om det var noe å utsette? Det må i tilfelle være at turen kunne vart lenger!
Tusen takk for fin oppfølging.
Vi skal helt sikkert fortelle om det til venner og bekjente!

Wenche Evensen
Tore Bjørling

Vietnam fra nord til sør med badeferie i Hoi An, februar 2015.
Hei,
Vi har hatt en helt fantastisk tur i Vietnam, guider, sjåfører og Hotellene har vært helt topp. Veldig god standard på hotellene enda vi valgte 3 stjerners. Mulig vi har vært ekstra heldige da det kun har vært oss to i vår ”gruppe”. To stykker med egen guide og sjåfør hele veien, ren luksus.
Om jeg skal sette fingeren på noe så er det de på forhånd satte menyene, de inneholdt mye det samme, (og spesielt en krabbesuppe som vi ikke likte, som gikk igjen flere ganger. Vi var nok mer fornøyd med maten vi valgte selv (både fortausmat og restaurant) Dette er bare en bagatell, men om det hadde vært mulig så hadde det vært fint å kunne velge selv. Dette er kanskje vanskelig å få til i større grupper, og det måtte selvfølgelig vært en satt sum. Vi holdt oss også friske på hele turen. Vi slet også litt med å vite hva som var forventet å gi i tips til de forskjellige, kanskje et lite ”tips” om det hadde vært fint.
Vi er i hvert fall storfornøyd og gir Global Reiser høyeste skår, og det formidles  videre til familie og venner.

Grethe Gulbrandsen

Osiris rundreise, des 2014
Hei!
Det er gledelig å kunne gi tilbakemelding fra denne turen! Det har rett og slett vært en fantastisk uke!  – Alt har fungert prikkfritt. Hyggelige representanter fra Global møtte oss på flyplassen i Kairo og Luxor og ga oss den hjelpen vi trengte. Cruiseskipet MS/Premium med sitt hyggelige og omsorgsfulle mannskap, god mat og spennende kveldsaktiviteter, fraktet oss behagelig og trygt til dagenes spennende utflukter og opplevelser som ga oss en innsikt i og kunnskap om Egypts gamle kultur og historie som var langt over våre forventninger. Dette skyldes ikke minst guiden vår, Said Mahany!!  Med sin store kunnskap, gode formidlingsevne (på norsk!) og fine personlighet, får han få hovedæren for at turen ble en av de beste vi har opplevd. – Så vi håper at Global tar godt vare på denne mannen!

Vi vil også legge til at all øvrig kontakt vi har hatt med Global, har vært svært tillitsvekkende.

Mvh. Ingveig og Edvin Lærum.

Nefertiti rundreise, nov 2014
100%! Vi gleda oss til å komme hjem for å skrive til Global Reiser for å skryte av opplegget. I dag har jeg hatt første dag på jobb etter ferien, og flere har lest de positive kommentarer og bilder jeg har lagt ut på Facebook- og har blitt interessert i å vite mer.
Vi er litt uvante med å reiser, og mannen min er ikke helt frist, men vi landa i Kairo og blei møtt av verdens blideste og flinke mann, Ebrahim Adel. Han loset oss kjapt gjennom alle poster på flyplassen, og de stundene vi hadde med han var vi trygge og fornøyde. "Dere kan ringe hele døgnet, om det er noe", sa han.
Tarek El Soultan var ekstremt dyktig i det egyptiske tempel, ved pyramidene. Han hadde mange "anekdoter"- fortellinger utenom den vanlige historia vi leser om severdighetene, utrolig kunnskapsrik og hyggelig mann. Vi spiste lunsj på en båtrestaurant. Nydelig mat, men dessverre ingen flere gjester enn oss. Serviceinnstilte kelnere var det over alt. Blide folk. Vi fatter ikke at flere besøker Egypt!
Alle flyturer gikk problemfritt, og vi blei henta og levert punktlig av Globals medarbeidere.
Båten het Premium, og vi kosa oss veldig de dagene om bord. Det var nesten flaut at vi fikk så god og variert (og pent pynta) mat når det var såpass få turister om bord. Kokkene sto opplinjet, kelnerne sprang for å gi maksimal service- og var humoristiske og hyggelige, sengene var gode, ja, vi har i høyeste grad- fått MER enn vi forventet. Mannen min sier at hele turen var et rent eventyr.
Said Mahany, guiden på båten, ville så gjerne gi oss noe ekstra, så vi fikk lære litt arabisk og hieroglyf-skrift på ettermiddagstid. Han var også kunnskapsrik, så turene innom de mange tempel var lærerike. Det eneste jeg reagerte på var at han var litt slipphendt med klokka. Vi kom 3 kvarter etter at båten skulle legge fra kai, og han var ikke stressa i det hele tatt. Vi trodde han hadde bedre kontroll. Jeg er presis selv, så jeg syntes det var flaut å kjenne at i samme sekund vi kom om bord- som de siste- letta ankeret. Og de første avtalene var han 10-15 minutter for sen, mens vi satt og venta i resepsjonen. Heldigvis blei han ikke sur når jeg forlangte endring i "egypttid". "Ut på tur, aldri sur", sa han.
Vi dro grytidlig fra Aswan, og da var det flere kelnere våkne og hadde laga kaffe og frokostpakke til oss.
Vi ønsker flere turer med Global til Egypt. Vi anbefaler dere til venner (-vi har mange). Se gjerne hva jeg skrev på min fb-konto om reisa.

TAKK OG TAKK!

Med vennlig hilsen Anne Valle og Hilmar Tangen

Osiris rundreise, nov 2014
Hei,
Vi ønsker å gi positiv tilbakemelding til Global. Det var et et veldig bra opplegg, og vi har hatt en flott uke på Nilencruiset.
Alt fungerte som det skulle på hele turen, og vi ble tatt veldig godt imot i Egypt.
Vår guide Said var også fantastisk. Med sine gode kunnskaper i Norsk og om Norge bidro han til å gjøre vår tur veldig vellykket.
Det var en bra båt hvor de også gav oss veldig god service.

Vi vil nok reise med Global igjen – og også anbefale dere til andre.

Cathrine Grimelund og Lasse Alexandersson

Nut rundreise, okt 2014
Vi takker for en fantastisk tur med deres reiseselskap. Alt fungerte opptimalt. Vår guide på Nilen, Said tok oss gjennom oldtidens egypt, og mere til. Siste dag i Luxor tok han oss med til en Koptisk kirke (han er selv kopter), moske og egyptisk kaffehus med te og vannpipe. så kjørte vi hestedrosje gjennom basarene og avsluttet besøket hjemme hos han og hans kone og to sønner. Fikk se og oppleve det få turister får anledning til. Avsluttet med en avslappende uke ved Rødehavet hvor alt fungerte like bra.

Ved en senere anledning vil vi absolutt velge Global.

Kirsten Tveter/Ragnar Holme

Vietnam fra nord til sør, juli 2014
Hei
Må få takke for en fin tur og et fantastisk flott opplegg. Guidene var flinke, alle sammen. Opplegget med program på formiddagen og ofte ettermiddagen fri, var helt topp. Hotellene var flotte og lå veldig flott og sentralt i alle byene, selv om vi valgte 3* (hadde valgt det igjen).
Vi har bare skryt å komme med til dere og håper på å kunne benytte oss av dere igjen om ikke lenge.
Igjen:Tusen takk for en super tur, skryter av dere til alle.

Mvh Lena og Hai

Jordan Rundreise, april 2014
Hei,
Vi hadde en kjempe flott tur.
Kunnskapsrik og hyggelig guide og flink sjåfør. Vi følte oss ivaretatt og trygge hele veien.
Hotellene var veldig bra, noen hadde småfeil som dessverre noen av oss hang seg opp i, men gjennomgående veldig bra standard og bra beliggenhet. Maten var også veldig bra, vi følte oss trygge på all maten på de stedene vi spiste. Tusen takk for ekstra lunsj på en super fiskerestaurant i Akaba. Opplevelsene sto i kø og vi rakk alt vi ville se.

Tusen takk for bra service og flott turopplegg.

Hilsen fra Anne Roe

Vietnam fra nord til sør med badeferie i Mui Ne Beach, mars 2014.
Hei!
Ja vi er vel hjemme etter en fantastisk reise! En av de absolutt beste vi har vært med på!
Og – vi har vært på en del reiser i årenes løp!
Vi ble tatt utrolig godt vare på gjennom hele reisen , og alt gikk "på skinner"!
Veldig dyktige og kunnskapsrike guider hele veien. Kanskje vi skal fremheve guiden i Saigon (Ty) og guiden i Hanoi (husker ikke navnet) som utrolig proffe! Vi synes reisen var et eventyr, fullt av opplevelser og inntrykk. Noen har dessuten vært utrolig flinke til å velge steder for lunsj hele veien. Vi var veldig fornøyde med hoteller og transport. Oppholdet på båten i Halong Bay var veldig kjekt og det samme var båtturen på Mecongfloden! Dersom vi skulle ha endret noe så måtte det vært et litt lenger opphold i Hoi An. Der var så utrolig sjarmerende!
Det eneste som er synd er at reisen er slutt. Håper vi kan reise med Global Reiser ved en senere anledning …….

Tusen takk for en givende og opplevelsesrik tur!

Vibeke Sandahl

Hei igjen !
Vi er nå tilbake fra rundreise i Jordan, Madaba rundreise.
Turen var glimrende lagt opp, med passende fordeling av opplevelser og avslapping. Allerede da vi ble møtt på flyplassen følte vi oss velkommen, og ble tatt imot på en overstrømmende måte. En honnør til operatørselskapet i Jordan, Travco, som fulgte oss opp hele turen. Guide og sjåfør som vi hadde på rundreisen visste ikke det beste de kunne gjøre for oss, og var av ypperste klasse. Vi kjørte i personbil fra nord for Amman til sør i Akababukta og tilbake på to forskjellige hovedveier. Vi fikk dermed med oss en stor del av landet, og besøkte de fleste store atraksjonene på veien. En rik opplevelse der alt klaffet. Vi fikk inntrykk av et fredelig og svært imøtekommende folk med stor gjestfrihet.
Hotellutvalget var også helt topp.
Også en honnør til dere som gjør det mulig å reise fra lokal flyplass uten å ta utgangspunkt i Gardermoen.  Det sparer de reisende for overnatting i Oslo og 2 dager innspart tid.

Takk til dere.

Guri og Reidar Vigrestad

Hei
Jeg er svært fornøyd med rundreisen med Globalreiser i India, og alt gikk over all forventning. Jeg reiste alene, men følte meg hele tiden trygg og godt ivaretatt. Alt gikk etter planen uten ett eneste problem, og i tillegg var det mulig å endre litt på programmet etter ønske, f.eks. å bytte fra morgenekskursjon til ettermiddag. Alle guidene og sjåførene var hyggelige og flinke, og jeg, som ønsket å snakke hindi, fikk gjort dette i stort monn. Valget av hoteller og severdigheter er jeg også veldig fornøyd med, – i det hele tatt er dette en reise jeg vil anbefale til alle, og som ga mersmak. Jeg takker også for betryggende samtaler med dere i forkant.

Marie Aalen

Hei,
Vi har hatt en fantastisk ferie i India, og opplevd utrolig mye. Vi var nok ikke helt forberedt på at vi ville bli fulgt opp så godt og få så god service, fra vi ble møtt på flyplassen til vi dro derfra en knapp uke senere. Det var svært høy standard på alle hoteller og måltider, og ikke minst guidene. På  sightseeingturene var det lagt inn besøk ved mange fantastiske bygg. Vi var egentlig vel så mye interessert i å se det virkelige India med mennesker og kultur, og det fikk vi også oppleve siden vi reiste såpass mye rundt. Guidene var utrolig dyktige, og gjorde besøkene ved fantastiske palasser, fort etc ekstra interessante med alle historiene bak. Sjåføren var svært hyggelig og gjorde hva han kunne for at vi skulle ha det bra.
Det er litt slitsomt også å reise så mye rundt på så kort tid når infrastrukturen er så dårlig mange steder og med så mye trafikk. Kjøring tar tid i India. Men dette var et valg vi gjorde, og når vi reiste så langt for så få dager, ønsket vi å oppleve mest mulig.
Et lite tips: Personlig er jeg opptatt av religion,  og hinduismen er mange nordmenn fascinert av. Besøk i et tempel kunne dermed vært en del av turoplegget. Vi tok dette opp med sjåføren, som da tok oss med til et tempel nær Jaipur med flere guder, hellige menn og vann fra Ganges.
Det var en utrolig opplevelse!
Vi er som sagt veldig fornøyde med turen, og anbefaler gjerne Global Reiser videre.

Med vennlig hilsen Inger-Lise Naas Nilsen

Vietnam fra nord til sør med badeferie.
Hei
Takk for det og takk for et flott opplegg. Vi fikk jo med noe av det beste Vietnam har å by på fra Nord til Sør. Turen fungerte nærmest prikkfritt.  All honnør til Kirin Travel som sørget for at det fungerte så bra.
Her er noen punkter som vi gjerne vil fremheve:
– Punktlighet. All sightseeing og transporter fungerte nøyaktig til avtalt tid. Alltid beroligende å se en representant som ventet på oss på flyplassene.
– Behagelige og kunnskapsrike guider. Spesielt Ty i Ho Chi Min City var dyktig, men også i Hanoi kunne guiden mye og hadde godt engelsk ordforråd.
– Meget høy kvalitet på luncher og middag som var inkludert. Meget tiltalende og historisk fine steder hvor måltidene ble servert.
– Halong Bay Cruise var veldig bra med en flink guide.
– Tross valg av 3 stjerners overnatting var det høy standard på alle hotell med god frokost. Spesielt bra i Hoi An og Mui Ne.
– Meget god oppfølgning fra Kirin Travel. De ringte flere ganger for å høre om alt gikk bra.

Igjen takk for en fin tur.

Brit og Svein Elstad

Hei,
Vi hadde en fantastisk tur og koste oss veldig. Vi opplevde utrolig mye på de 2,5 ukene vi var på tur. De lokale representantene var veldig hjelpsomme og sjåføren vår var fantastisk. Guidene var også veldig flinke og hyggelige, men et par virket som de hadde litt hastverk. Spesielt guiden vår i Delhi, men det var ikke noe stort problem. Hotellene var fantastisk bra og attraksjonene vi så var helt utrolige. Det eneste som kanskje ikke var helt topp var et par av stedene vi skulle spise lunsj på underveis på de lengre kjøreetappene, men trolig var det ikke så veldig mange alternativer.
Vi har allerede anbefalt India og dere til flere andre. Kanskje det blir noen som tar seg en tur? Vi har selv snakket om at vi har lyst til å dra tilbake en gang og oppleve enda mer av kulturen og kanskje også dra på tigersafari til en av de parkene hvor det er stor sannsynlighet for å se tigre.

Vi takker dere for veldig bra service under planleggingen og bestillingen av reisen. Den ble mye bedre enn vi kunne drømt om!

Tusen takk!
Anine og Frank Medhus-Dale

Tusen takk for en flott tur i Egypt det var på alle måter en meget vellykket tur. Vi fikk oppleve og lære mye samtidig også oppleve bading og snorkling. Alle koste seg.  Det var min drøm å ta med familien til Egypt etter jeg var der for 10 år siden og nå ble det en realitet.

Vennlig hilsen.
Anne-Marie Høiskar m. fam.

Hei,

Vi vil gjerne takke for en meget vel tilrettelagt tur i India, 17 – 26 februar 2013.  Sjåfører og guider var alltid på plass til rett tid for å gi oss den aller beste service. Vi valgte hoteller i 4 stjerners klasse, noe vi var veldig godt fornøyd med. Eneste unntak er kanskje Hotell Raj Mahal i Agra, hvor vi nok vil anbefale senere reisefølger å gå opp litt i standard, da dette hotellet hadde en noe beskjeden standard på bad, spisesal og uteområde.
Totalt sett var turen meget profesjonelt lagt opp, vi fikk hele tiden nøyaktig hva vi hadde bedt om/bestilt. Dersom det senere blir aktuelt å oppsøke et annet reisemål, vil Global Reiser være en reiseoperatør vi gjerne benytter.
Tusen takk.
Ole/Paula

Hei!
Vi var meget fornøyd med turen til Egypt. Opplegget var fint og vi fikk se det vi hadde ønsket oss. Våre guider var flinke og imøtekommende. Hotellene og båten var utmerket. Det eneste negative var at vi måtte opp svært tidlig enkelte dager.

Rolf Hekneby

Hei!

Vi har hatt en fantastisk tur, og føler at vi har fått veldig mye igjen for pengene. Guidene var veldig dyktige, kunnskapsrike og hjelpsomme.
Vi føler at vi ble velidg godt ivaretatt. Det var uvant å komme på Gardermoen igjen og måtte ta vare på bagasjen selv…:-)
Takk for en kjempefin tur:-) Vi kommer til å anbefale dere til alle vennene våre som ønsker seg en opplevelsesrik ferie:-)
Mvh Iselin og Hanne

Hei.

Vi har gjennom Holberg Travel i Bergen hatt en to ukers «spesiell rundreise» i Egypt med Global Reiser som arrangør. Vi var hele familien med, til sammen 9 stykker, i forskjellige aldersgrupper …. Vi har hatt en usedvanlig fin tur og opplevde både Nilencruiset og oppholdet i El Gouna som meget godt tilrettelagt og gjennomført. Spesielt vil vi fremheve det arbeid som vår guide på Nilencruiset gjorde. Samuel Ramzy var en meget behagelig person, med usedvanlig store kunnskaper. Han var beredt til å være behjelpelig med alt mulig, – samtidig som han ga oss som familie rom for å være sammen alene. Det er en av de beste guider vi har møtt på våre reiser!

Takk for et meget fint opplegg!!!

Are Blomhoff

Hei!

Turen med Global til Egypt var bare helt utrolig flott! Alt stemte ned til hver minste detalj. Vi ble møtt av stedlige representanter som sluset oss gjennnom systemene på en fortreffelig måte. Guidene Tarek og Said var fantastiske og veldig kunnskapsrike. Dette kombinert med dyktige sjåfører og at samtlige kom på nøyaktig avtalt sted og til avtalt tid imponerte oss virkelig. Turen gikk til Kairo og Giza med dagsutflukt til Alexandria. Deretter til Aswan og Abu Simbel med påfølgende NilenCruise  som ble avsluttet i Luxor.  Vi var bare 5 stykker som hadde egen guide og sjåfør disponibel hele veien. Ikke mange andre operatører kan tilby noe slikt! Forsatt arbeider vi med å fordøye alle inntrykkene og det kommer vi til å fortsette med i lang tid fremover. Det blir nok en vennekveld med full Egypt-pakke utover vårparten. Vi takker for et fantastisk opplegg og anbefaler Global til alle som ønsker å oppleve Egypt.

Hilsen "Ramsesgruppa" (døpt av Said) Ingjerd og Hans-Petter Tore Torunn og Paco

Hei og takk,

En perfekt tur. Vi er reisevant og reiser som regel på egen hånd. Denne gang blei vi tatt vare på fra ankomst Hurgada til avreise fra samme plass. Logistikken fungerte perfekt under hele reisen så vi "ferierte". Ellers var service og vennlighet helt fantastisk både blant deres representanter og besetningen på båten. Vi har som regel reist uten guide; denne gang hadde vi nær kontakt med guiden. Vår guide; Shenouda Gries; er faglig dyktig, snakker meget godt engelsk og er en vennlig og åpen person med befriende humor. Vi tilbrakte mange kvelder sammen der vi meget hyggelige samtaler. Tilslutt vil vi konkludere med at dette var en av våre beste ferier. Selv om vi har hus i Tyrkia tar vi kanskje samme tur senere.

Reidun Mo Julian Jakobsen

Hei.

Vil med dette få takke for en utmerket oppfølging på cruiset 16/2 til 23/2. Vi ble møtt av guider på flyplassen, i egen bil t/r Hurgada og Luxor, for så å bli mottatt av Shenno (deres lokale representant) og fulgt ombord i skipet. Shenno var et eksempel til etterfølgelse. Kunnskapsrik og positiv- i det hele en utmerket representant for Global.

Takk for et utmerket opplegg.

MVH Sissel og Eyvin Amdal

Hei

Takk for det, det eneste som manglet var velkomstkomite på Sola da vi sto og ventet på bagasjen. Turen var helt perfekt fra dag en av, vi har ingen ting å klage på. Vår guide var kunnskapsrik og tilstedeværende for oss hele turen. Vi lærte mer om gamle Egypt, historien og kulturen deres på denne turen en det vi har samlet opp i løpet av hele skolegangen. Dette kan vi gjøre flere ganger, kjempefin tur på Nilen god mat og hyggelig besetning. Siste uka på   hotell var heller ingen nedtur, kjempegod mat flott betjening/besetning dette burde vært obligatorisk siste uka på alle Nilencruise .

Terningkast 6

Med vennlig helsing Ole Gunnar Fuglestad

Vi hadde en veldig fin tur og var o veldig priviligert som hadde Said helt for oss selv. Veldig bra og hyggelig guide.

Med vennlig hilsen Rigmor Eimhjellen

King Tut rundreise 22. – 29. okt. 2011

Det har vært en kjempefin reise på alle måter! Alt klaffet, ingen forsinkelser og opplegget deres fungerte perfekt. Vi er godt fornøyd med guidene og informasjonen de ga, og måten de opptråtte på. Gi dem gjerne en tilbakemelding på det 🙂

Hvis vi reiser en gang til blir det med Global Reiser 🙂 Mvh. Tsjerk Oosterhof

Tilbakemelding fra vår Ramses rundreise i september 2011
Hei,

Nedenfor finner du våre synspunkter fra en flott tur. Kairo og Nilsencruise september 2011 Vi takker Global Reiser og alle involverte for et fantastisk vel tilrettelagt opplegg på vår Ramses rundreise i september. Vi hadde en opplevelse av å bli båret på hendene gjennom hele turen. Vi har mye å sammenligne med gjennom et langt liv med reiser over store deler av verden, både på egen hånd og i grupper. Aldri har vi opplevd et så velsmurt apparat som gjennom Global Reiser. Uten unntak fikk vi den beste service i alle ledd. Spesielt vil vi trekke frem vår kunnskapsrike guide i Kairo, Mamdouh Ismail og vår guide i Luxor og på hele Nilencruiset, Said Mahany. Begge to gjorde sitt ytterste for at vi skulle trives og få full valuta for pengene. I tillegg til Ramses-pakken tok vi utflukt til den Botaniske hagen og en nubisk landsby i Aswan samt en ballongferd over Kongenes dal. Dette kan trygt anbefales. Nilencruise Luxor-Aswan-Luxor kan også anbefales på grunn av fordeling av utflukter og dermed bedre tid til å nyte livet om bord. Som ekstra bonus var vi så heldige å få en ekstra seiling nordover fra Luxor mot Dendera siste dag. Siden dette var en fredag, som er fridag i Egypt, var det et yrende liv langs elvebredden. Våre 2000 bilder samt litt video sier litt om opplevelsene vi hadde underveis. MS La Terrasse var et flott skip, hyggelig betjening og særdeles variert, delikat og velsmakende mat.

Med vennlig hilsen Torhild og Arne

Tur med Global Reiser til Egypt 14.04-24.04.11
Vi takker for en fin tur med "Kleopatra rundreise". Opplegget fungerte knirkefritt. Representanter fra Global var på plass da vi ankom flyplassen i Kairo og vi ble trygt anbrakt på Pyramide Hotel. Dette var tilfellet ved enhver forflytning, Globals utsendte sørget for at vi kom oss til og fra flyplasser uten problemer. Service og standard på hotellene var meget bra og guidingen var utmerket. Guidene, både i Kairo og Aswan, viste seg å være svært kunnskapsrike. Said, som fulgte oss på Nilen fra Aswan til Luxor, viste seg å mestre norsk på en måte som gjorde det lettere for de som ikke mestrer engelsk så godt å få med seg detaljer om hieroglyfer og guder. Vi var kort og godt i de beste hender under hele reisen. Skulle det være noe å sette fingeren på måtte det være at likøren vi kjøpte på flyplassen i Kairo ble beslaglagt i Wien siden det etter hva vi ble fortalt, ikke var lov å ta med seg tollfrie varer (sprit) inn i Europa fra Egypt. Det er mulig dette kunne vært nevnt under praktiske opplysninger. Men alt i alt var dette en uforglemmelig tur og vi har ingen problemer med å anbefale Global Reiser til andre.

Ragnhild Aaltvedt og Rolf Pettersen

Undertegnede er nå tilbake på hjemstedet etter en vellykket tur til Egypt i tiden 17. – til 28. mars, 2011. Turen hadde benevnelsen ”Ramses rundreise”. Turen var på alle måter en suksess sett fra vår side. Den ene, hele dagen i Kairo (18. mars) fikk vi en flott rundtur i byen der vi bl.a. besøkte Tahrir – plassen, Det egyptiske museet, Pyramidene og Sfinxsen, alle sammen storartede sightseeingsmål. Nilen – cruiset fra Luxor til Aswan og retur, av ca. en ukes varighet, var for oss begge en opplevelse av de helt store. De tusenårige attraksjonene som var manifestert ved templer, borger, sfinxer, obelisker, gravplasser og andre fortidsminner, lå tett på begge sider av Nilen i seilingsområdet. Det var tydelig for oss at dette var gammelhistoriske severdigheter som en kun finner i Egypt. De frodige elvebreddene med alle sine eksotiske vekster, et blomstrende jordbruk og vakre tettsteder, var også særdeles interessante for oss nordboere. Alle, uansett nasjonalitet, lot seg imponere av de storslåtte kunstverkene i Abu Simbel som ble reddet fra oversvømmelse ved oppdemmingen av Lake Nasser. Når det gjelder boforhold så var de glimrende under vårt opphold i Egypt, fra første dag i hotellet i Kairo (Le Meridien Pyramids Hotel) og seinere under Nilen- cruiset på det flytende hotellet – Pharao Hotels. Mat og service lå i toppklasse. For de solhungrige gjestene var det en smal sak å få det behovet tilfredsstilt. Soldekket på båten, ved siden av det vesle bassenget, egnet seg glimrende til ”solbad”.  For at en feriereise av denne type skal være vellykket, så må guidene være godt skolerte i den gamle og mangslungne Egyptiske historie. Vi var særdeles heldige med guidene våre både i Kairo, på Nilen og i Alexandria. De kan i høyeste grad anbefales for andre reisende om de nå kommer fra Norge eller andre nasjoner. Urolighetene som preget Egypt på etterjulsvinteren, var et lite spenningsmoment for oss før avreisen fra Norge. I de 10 dagene vi var i Egypt var det et ikke eksisterende problem. Vi fikk vite av guiden at det var portforbud i Kairo fra kl. 24.00 til 06.00, men vi ble ikke berørt av det forbudet.

Mvh Aud Margrethe og Bjarne

Osiris rundreise 26. nov – 03. des 2010
Turen var Kanonbra – terningkast seks Var veldig mye flott opplevelse og god service for pengene – reise guiden var proff og flink – og opplevelse turene han guidet oss igjennom var varierte og flotte, for de eldre var det fint at han snakket så godt norsk – båten var veldig fin og mannskapet var vennlige og service innstilte – Maten ombord var god og renholdet var eksemplarisk – min samboer fikk behov for lege hjelp , også dette ble smidig og proft løst av at det var skipslege om bord, og behandlinga var upåklagelig og effektiv ( en allergisk reaksjon ) dette sørget for at reisen ikkje ble vesentlig forringet verken for min samboer eller meg. Av alle som gjorde dette til en flott tur for meg og min samboer , vil eg særlig trekke fram en liten men imponerende brikke i reisen , ungdomen som møtte oss på flyplassen – Mosen – han fikset og trikset som en halvgud og vi vandret rett gjennom all verdens køer og sjekkings steder, raskt og effektivt, både ved ankomst og avgang på kaotiske Hurgada flyplass – eg bøyer meg i støvet. Ser fram til å bruke global reiser ved neste ferie reise for meg og min familie – og eg vil anbefale dere til andre.

Mvh. Jarl Martin Hestad

Vi takker for en fantastisk tur til Istanbul. Guiden var utrolig hjelpsom, hyggelig og flink, sjåføren veldig serviceinnstilt og hyggelig, opplegget og luncher topp og hotellet bra.

Med vennlig hilsen Liv Aker Hjortaas, Jeanina Hegelund og Trygve Steen Jørgensen

Hei.

Jeg vil på vegne av reiseselskapet mitt og meg selv få takke for en fantastisk ferie i Egypt fra 16.-23. september 2010. Jeg har aldri vært på en ferie hvor alt har vært så godt  tilrettelagt og servicen så god. Alle vi var i kontakt med var veldig hyggelige og tok godt vare på oss. Båten Mojito var flott, hadde god mat og et veldig hyggelig mannskap. Guiden vår Said, som snakket utmerket norsk, var kunnskapsrik, hadde humor og var særdeles serviceminded. Vi anbefaler alle Global Reiser på det varmeste, og reiser gjerne på tur med dere igjen 🙂

Med vennlig hilsen Lisbeth A. Abrahamsen

Tilbakemelding på tur til Jordan
Denne sommeren har vi vært i Jordan, og vi vil gjerne anbefale Nebo rundreise med Global Reiser. Vi hadde en flink sjåfør og erfaren guide. De snakket begge to godt engelsk og var behagelige å reise sammen med. Vi ble fulgt fra a til b og følte oss trygge og godt tatt vare på hele tiden. Å bade i dødehavet og flyte i det salte vannet var veldig gøy og leiremasken på kroppen gjorde huden myk. Hotellene hadde god standard, med mat som var både god og trygg å spise. Spesielt Hotell Mövenpick i Aqaba var flott. Jordan er et fjellland og vi fikk oppleve mye flott natur på veien. Høydepunktet var opplevelsen var Petra

Hilsen Andrè & Laila

Rundreise i Istanbul 09. – 13. juli 2010

Guiden var på plass, turen var over all forventning, ikke minst på grunn av vår guide Ali som gjorde en fantastisk jobb. Han var et "hav" av kunskaper som han delte med oss. Takk fra Helge og Aleksander.

Egypt 15.04-29.04.10 Rundreise Isis

Hallo Global……

Vel tilbake etter en fantastisk reise til Egypt. Må bare takke for ett sinnsykt bra opplegg med guider,sjåfører og alle andre som bar oss på gullhender i 14 dager. Supert opplegg som vi virkelig vil anbefale venner og bekjente. Takk.

Med hilsen Karl Arne Brekke.

King Tut rundreise 24.03-01.04.2010
Kjære Global Reiser

Takk for en utrolig flott rundreise i Egypt. Etter 4 dager i Kairo, 1 dag i Aswan og 4 dager på Nilencruise er det ikke annet å gjøre enn å ta av seg hatten for et flott og profesjonelt opplegg for reisen og svært hyggelige og kunnskapsrike guider, og til alle andre som har vært innvolvert selvfølgelig. Fra du setter foten på egyptisk jord til du setter deg på flyet igjen er du "vip". All ære til Shamas supre innsats, flotte humør og gøyale quiz i Kairo og Alexandria og til Waleed for hans enestående personlighet, humør, tålmodighet og kunnskapsrikdom. Ikke bare har vi blitt hånd om på beste måte på de fantastiske guidede turene men også på fritiden. Man reiser avgårde med store forventninger og kommer hjem med et stort smil i ansiktet. Her skulle hele gruppen ha det beste hele tiden og lattermusklene har fått trimmet seg. Kunnskapsmessig kan vel de fleste av oss nå ta eksamen i egyptisk historie.

Hotellet Meridian Pyramids i Kairo med utsikt til pyramidene var kjempeflott, det samme med hotellet i Aswan, cruisebåten Alyssa likeså. Topp service og god mat. For ikke å glemme at man fraktes rundt med topp minibuss med egne flinke sjåfører for å gjøre utfluktene så komfortable som mulig. Man blir tatt så godt vare på på alle mulige måter at ved hjemkomst føler man at man har vært med på et eventyr. Egypt er et flott land med sine flotte attraksjoner og en ukes tur blir jo egentlig å bare skumme fløten på så kort tid så man må nok tilbake å få toppet det hele med litt mer Aswan og flytur til Abu Simbel ++. Gjett hvilket reiseselskap som blir valgt.

Hør på hva guidene sier, følg deres råd og du får en perfekt ferie. Kjøp batterier og minnekort her hjemme før avreise, "fake" får du i både i fotobutikker og 5stjernes hoteller og det kan jo ikke Global Reiser lastes for. Er meget glad for postkortkjøp underveis for å si det slik.

Vi er meget godt fornøyd så igjen takk til Global, Shama og Waleed for en flott opplevelse. Superlativene er hogget i sten. Og "Ikke drikk juice". : )

Mvh Grete og Jon Even

Reise 11-18. mars 2010

Til rette vedkommende i Oslo.

På vegne av Jan Borgli og meg selv m/barnebarn vil jeg gjerne kommentere vår reise og opphold i Egypt. Dommen er ganske enstemmig: Hele opplegget har fungert så nær 100% som vel mulig! Reiser, flyplasservice og biltransporter har vært punktlige og trygge. Omvisninger og informasjon var meget bra. Hoteller, mat og service likeså. Nilencruiset helt perfekt (bedre enn forventet). Åpne og hyggelige mennesker overalt. Lett å få god kontakt. Alt i alt en meget vellykket reise for besteforeldre og barnebarn. Jeg har reist endel i løpet av mitt 70årige liv, men aldri fått så god valuta for pengene som denne gang! Takk til alle involverte! Egypt vil ha et positivt fortegn for oss i fremtiden.

PS. Hilsner med spesiell takk til guidene Iman, Hagar og Said, samt sjåføren Hani.

MVH Jan/Sander og Anders/Kåre

King Tut rundreise

Kjære Global Reiser

Vel hjemme igjen , vil vi gjerne få gi uttrykk for hvor fantastisk vi synes turen var – kjempegodt planlagt, og alle tiders guide. Omtrent alle i vår relativt litte gruppe hadde individuelle ønsker, og vi ble hentet og bragt presis etter avtale, og ordnet med på alle måter av kjempehyggelige mennesker. Fru Samah var overstrømmende entusiastisk, kunnskapsrik, hjelpsom -ordnet alt. Vi skal anbefale denne reisen til andre som måtte planlegge turer til Egypt.

Med hilsen Elisabeth Skolem

Super tur til Egypt

Vi vil takke for en flott Kleopatra rundreise. Alt var like bra som dere lovet på Reiselivsmessen. Guiden i Kairo var meget dyktig, behagelig og snakket perfekt engelsk. Said som var guide i Aswan, på Nilencruise og i Luxor var meget hjelpsom. Han snakket rimelig bra norsk etter sine studier i Fredrikstad. Dette var en stor fordel for de fleste deltagerne. Cruisebåten vi seilte med på Nilen var antagelig den fineste av de båtene vi så og hotellene var helt topp. Royal Manta Travels folk  var tilstede hele tiden og hjalp oss med alt. Vi vil anbefale Global Reiser til våre venner.

Mvh Per Martin Eriksen

Vi hadde en super tur til Jordan! Mye takket være en topp guide. Han ledet oss vekk fra turiststrømmen, og var meget fleksibel og kunnskapsrik. Selv sjåføren vår sa at han var eksepsjonell.

Så vi er meget godt fornøyd 🙂

Vennlig hilsen, Nina

Hei, Vi har hatt en FANTASTISK tur til Egypt og ønsker å gi en positiv tilbakemelding til dere. Det har ikke vært en ting å klage på, deres lokale agent har fungert 100 % og guidene var kunnskapsrike og hyggelige. I det hele tatt, egyptere er utrolig hyggelige og serviceinnstilte – toppet med upåklagelig humor !Pågående "bussinessmenn" riktignok, men det er jo en del av sjarmen og opplevelsen av det eksotiske – alstå slik det formodentlig skal være. Logistikken gikk perfekt og vi er fornøyd med alle overnattingsstedene.  Båten – Kon Tiki – var tydelig en av de nyere cruicebåter og mat og standard kjempeflott.  Vi var også strålende fornøyd med hotellene i Kairo (Sofitel), Aswan (Isis Island) og Hurghada (Desert Rose).

Ha en fin dag – og takk for turen !

Per Knut Vistad

Hei Camilla!

Vi ønsker å takke for to fantastiske uker vi hadde i Egypt i regi av Nilen Reiser. Alt gikk helt på skinner og vi sitter igjen med mange gode og verdifulle minner. Vi opplevde førsteklasses service fra ankomst til avreise. Agentene var svært serviceminded, guidene var kunnskapsrike, kjempe hyggelige og pratet godt norsk. Cruiset på Nilen var av høy standard og Mariott Renessance var helt vidunderlig, høy grad av komfor, vakker beliggenhet og et hotell vi gjerne vender tilbake til ved en senere anledning.

Vi vil i fremtiden gi våre beste anbefalinger til både venner og bekjente at de bør reise med Nilen Reiser til Egypt. Jeg vil påstå at dere er nr 1 på Egypt.

Vi ønsker dere lykke til videre som reiseseoperatør og takker igjen for en alletiders reise

Kjersti og Borgar

Vil bare få takke for en fantastisk rundreise i Egypt i sommer. Kleopatra rundreise med Nilen Reiser anbefaler jeg på det sterkeste til alle. Vi fikk knallgod service overalt. Det stod alltid noen klar til å ordne alt for oss når vi skulle ut på utflukter eller til og fra flyplasser o.l. Guidene var dyktige og profisjonelle begge to. De fortjener mye ros. Med få ord –  alt var perfekt! Vi har fått oss fantastiske minner for resten av livet. Tusen takk!!!!!!! Med vennlig hilsen Gry Wahl

Vi Har fått tenkt litt etter ferien,og vil få si,at maken til profesjonelt opplegg dere hadde på denne turen,har vi aldri vært borti. Vi anbefaler dere til alle som er spør,og takker dere for en kjempe opplevelse,skulle bare ønske vi hadde valgt en uke ved Rødehavet etterpå.Vi kommer tilbake med nye ferieplaner senere

Vennlig hilsen Erland Vibe

Hei,

Ville bare si at vi hadde en fantastisk tur til Egypt! Takk for all hjelp 🙂

Med vennlig hilsen/Best regards Torill Idland

Hei

Vi har hatt en strålende tur. Alt fungerte perfekt for oss. Waled var en kjempeflink guide. Han fortalte så levende om Egypt og de gamle konger og guder. Vi vil anbefale Nilen Reiser til alle vi kjenner. Det skjemaet som agenten Sky Bird travel leverte for at vi skulle vurdere turen, bør forbedres.

Mvh Freddy og Kari Lyvad

Hei Vi vil takke Nilen Reiser for et utrolig flott turopplegg. Dette var virkelig imponerende, alt gikk som smurt. Fra det øyeblikket da vi kom til Kairo til vi reiste hjem ble vi blitt tatt godt vare på etter alle kunstens regler, både av lokale representanter og av guiden vi hadde hele uka, Waleed. Han er noe helt spesielt, tenk så heldige vi har vært som fikk en uke med en slik flott guide. Han er utrolig kunnskapsrik og måten han formidler dette videre til oss andre på, er imponerende. Også hans omsorg for at hele gruppen hadde det bra, er også en stor egenskap. Han var til for oss. Dette har vært en drøm hele uka, og denne turen kommer vi til å anbefale til andre.

Igjen tusen takk for en flott uke og en spesiell takk til Waleed.

Mvh Marit og Odd Jørgensen

Hei

Vil bare sende en mail og si at vi hadde en fantastisk tur i Egypt fra 3-13.mars. Opplegget var meget bra. Guidene holdt høy kvalitet og siden vi også var en liten gruppe var det mye anledning til å få benyttet seg av guidens kunnskaper. Særlig Ahmed som var guide i Aswan, Luxor og på Nilcruiset var meget kunnskapsrik. Cruisebåten på Nilen, M/S Kontiki overgikk forventningene hva angår service og standard. Hotellene var jevnt over også meget bra, med et lite unntak. Hilton Hurghada Resort er det eneste elementet på turen jeg har lyst til å kritisere litt. Selv om hotellet i seg selv holdt bra standard ble oppholdet skjemmet av hotellets "underholdning" på kveldstid. De hadde plassert et stort partytelt inne på hotellområdet med konserter hver kveld. Denne støyen kunne høres over hele området og ødela for de som ville ha en rolig kveld på verandaen. Dette er ikke noe som passer seg for et 5 stjerners hotell. Ellers vil jeg si tusen takk for et veldig bra opplegg. Jeg vil uten tvil anbefale mine venner og bekjente å benytte dere dersom de har tenkt seg til Egypt.

Mvh, Preben F. Michaelsen

Hei!

Her kommer noen ord fra vår fantastiske rundreise i Egypt i uke 8. Opplegget var velsmurt, imponerende hvordan vi ble tatt vare på fra ankomst til hjemreise. Men, først og fremst vil jeg fremheve vår guide – Walid. Maken til arbeidsinnsats skal man se lenge etter i dag. Svært kunnskapsrik, alltid tilstede, ordnet opp i alt og svarte på alle spørsmål med smil og en enorm tålmodighet. Underholdende og med humoristisk sans, ja det er vanskelig å finne nok superlativer. Håper dere vil gi han en tilbakemelding på at han gjorde turen til et minne for livet for oss 6 som reiste sammen.

Vi kommer til å anbefale Nilen Reiser til alle som spør oss om hvordan turen forløp.

Med hilsen Marit og Dag Onshuus

Hei.

Vi kom hjem fra Egypt den 21/2 men p g a sykdom ikke rukket å skrive før. Vi vil takke for en fantastisk og krevende uke med Waleed som reiseleder. Han loset og informerte oss gjennom det fantastiske som Egypt har å by på av severdigheter. Tillegg fikk vi også oppleve lokale dagliglivet. Waleed var en kunnskapsrik guide med glimt i øyet og vi kunne snakke med ham om alt innen reiligion, samfunnsforhold og historie. Selv etter 14 dager hjemme har vi ennå ikke klart å sortere og bearbeide alle inntrykk og opplevelser. En stor opplevelse.

Anne og Bjørn Berg

Hei igjen,

Nå er vi tilbake etter en kjempe interessant og spennende uke i Egypt. Skulle bare gi dere en svært positiv tilbakemelding: organisasjonen der nede og under hele turen kunne ikke ha vært bedre, det har fungert alt utmerket, vi ble hentet og kjørt og fraktet fram og tilbake alltid mer enn presis, og guidene var profesjonell og personlig samtidig. Vi sitter med masse inntrykk, og skulle vi dra til Egypt en gang til, da helt sikkert igjen med deres hjelp!

Med masse hilsen og takk, Doris Drews

Hei

Vi har lenge tenkt å sende deg en e-post om turen vår med Nilen Reiser til Egypt 15-25 januar. Vi er veldig fornøyde med hele turen. Kari og Odd, som vi reiste sammen med, var kjempehyggelige, og vi passet godt sammen: samme alder, sosiale bakgrunn og humoristiske sans. Vi har hatt kontakt med dem også etter turen. Guidene både i Kairo og langs Nilen var professjonelle arkeologer, noe som gjorde at vi kunne stille faglige spørsmål som ikke inngår i vanlig guiding. Dette økte utbyttet av reisen. Alle guider og sjåfører møtte opp på angitt tidspunkt, ofte før angitt tid. Vår reiseleder møtte opp på flyplassen i Kairo, hadde ordnet med visum og bragte oss trygt til hotellet. Han passet på at alle deler av reisen gikk etter planen, også der han selv ikke var fysisk tilstede. Hotellene var bra, båtreisen hyggelig. Og ingen av oss hadde magetrøbbel.

Så vi kan trygt anbefale Nilen Reiser til venner og bekjente som har tenkt seg til Egypt.

Vennlig hilsen Sylvi og Knut Martin Haldorsen

Hei igjen!

Vi ville gjerne takke for en velorganisert tur til Egypt 1 – 12 november. En spesiell takk både til den svært kunnskapsrike guiden Walid og til den alltid høflige koordinatoren Henny og hans assistent som fikk oss trygt til og fra hotell og flyplass. Det er sjelden vi har blitt ivaretatt på en så god måte når vi har vært ute på reise. Takk også til deg fra Oslo som organiserte turen vår. Nilen reiser anbefales av oss til alle som vil høre på oss.

Med vennlig hilsen Gudrun og Peter Ebsworth

Vi har nå kommet tilbake etter vår Egypttur m/ Nilencruise. Alt fungerete svært bra, fra vi ble møtt på flyplassen i Cairo m/ en svært god norsktalende guide, Hussein, og med omvisning i Gisa og i Cairo. Turen til Luxor gikk greit og vi ble møtt av en svært god guide i Luxor, Muhammed Mustafa, som fulgte oss tett på hele cruiset m/ guding. Han var svært kunnskapsrik og formidlet budskapet på en engasjerende måte. Båten, M/S Nile Pioneer II, var bra med hyggelig besetning. Besøkene på turen opp til Aswan var fotte. Oppholdet i Aswan var innholdsrikt og flott. Vi la inn en ektratur til den nye bosettingen nedenfor dammen. Muhammed ble en god venn etter hvert og gjorde sitt beste for oss. Turen over til Hurgada gikk som planlagt og hotelloppholdet der var også bra. Vi ble kjørt til flyplassen i Hurgada som avtalt og møtt i Cairo som avtalet og fikk den hjelpen vi trengte (kanskje i meste laget, men svært bra). Alt gikk som planlagt, alle guider var på plass til rett tid og gjorde jobben sin på en utmerket måte og vi fikk det vi forventet. Nesten "råflott" med en egen guide og bil for oss 4 på hele turen. Vi kan gjerne anbefale NilenReiser for være kjente.

Med vennlig hilsen Vidar Holstad

Hei, vil bare komme med en positiv tilbakemelding på vår tur til Egypt i september.  Alt fungerte helt fint og punktligheten til agenter, transporter mm var imponerende, ikke en forsinkelse på hele turen.  Spesielt vil vi gi ros til Mohamed, vår guide på Nilencruiset.  Han var svært kunskapsrik og hans måte å guide på passet oss svært bra.  Vi ser det i ettertid som svært positivt å ha hatt en lokal guide.  Det at han snakket norsk i tillegg tok vi som en bonus.  Vi tror det er bedre med en lokal guide enn en norsk som reiser med fra Norge.

Med vennlig hilsen Leif Olsen

Hallo!

Det er snart ett år siden vi kom hjem etter en meget vellykket tur til Egypt med Nilen Reiser i november 2007. Vi jobber med å få bildene fra turen inn i album, og blir minnet om at vi burde gi en tilbakemelding til arrangøren. Vi er godt reisevante, men dette var noe av det mest fantastiske vi har opplevd. Det skal de to guidene Walid (?) og Mohamed ha mye av æren for; entusiastiske, kunnskapsrike og forekommende som de var. Særlig kom vi i god kontakt med Mohamed som var med på Nil-cruiset. Bedre kan det knapt gjøres! La oss heller ikke glemme alle agentene vi kom i kontakt med som ordnet med transport, billetter, bagasje og andre ting. Maken til punktlighet, pålitelighet og hjelpsomhet skal en lete lenge etter. Vi vil også gjerne rose det det fleksible turopplegget med mulighet for personlig tilpasning som f. eks. nattog til Aswan og fly til Sharm el Sheik. Det passet oss perfekt. At det noen ganger var knapt med tid, som f.eks. i Cairo og under enkelte av omvisningene, kan ikke ødelegge det gode inntrykket av turen. Sånn må det vel bli når en skal få meg seg mest mulig på kortest mulig tid. Det hele ble en stimulerende og lærerik opplevelse som vi sent skal glemme. Vi ser gjerne at dere bringer rosen videre.

Med hilsen Karin Hazeland og Arild Bakken

Attn.: Camilla H. Hanafy

Viser til o.n. program og har nå klart å "summe" oss etter retur forrige uke. Vi vil takke for et supert opplegg hvor vi også var så heldige å være eneste i gruppen. Dette ga oss muligheten til å komme tettere på våre guider og få max. ut av hvert besøk. I tillegg var vårt første møte med Egypt en meget positiv opplevelse hvor alle mennesker var svært imøtekommende og smilte dagen lang. Takk også til hele teamet hos Sky Bird Travel.

Dette er et opplegg vi gjerne anbefa